နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၹဳဒၶႆ

Thursday 18 August 2011

သင္ကိုယ္တုိင္ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔လမ္းႏွစ္သြယ္ ...


တကယ္ေတာ့ လူ႔ဘ၀ဆုိတာဟာ သုဂတိလမ္းနဲ႔ ဒုဂၢတိလမ္းႏွစ္သြယ္ရဲ႕ အလယ္တည့္တည့္မွာ ရွိပါတယ္။ လမ္းစံုေရာက္ေနတဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မိမိသြားေရာက္ခ်င္တဲ့ လမ္းကုိ မိမိကုိယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္ေလွ်ာက္လွမ္းခြင့္ရွိပါတယ္။ ေလွ်ာက္လွမ္းစရာကလည္း ဒီႏွစ္လမ္းပဲ ရွိတာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ တစ္လမ္းမဟုတ္ တစ္လမ္းကုိေတာ့ မလဲြမေသြ ေလွ်ာက္လွမ္းရမွာပဲ။ သုဂတိလမ္းကုိ အတက္လမ္းလုိ႔ဆုိျပီး ဒုဂၢတိလမ္းကုိေတာ့ အဆင္းလမ္းလုိ႔ ဆုိပါစုိ႔….။ အထက္လမ္းကုိ တက္လွမ္းေလွ်ာက္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သုဂတိဘံုျဖစ္တဲ့ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ႏွစ္ဆယ္တုိ႔မွာ စံစားရမွာပါ။ အဆင္းလမ္းကုိ သက္ဆင္းသြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒုဂၢတိဘံုျဖစ္တဲ့ ငရဲ တိရစၧာန္ ျပိတၱာ အသူရကာယ္ဘ၀ေတြမွာ ခံစားရမွာပါ။ မတူတဲ့ လမ္းႏွစ္ခုဆီရဲ့ ကဲြျပားတဲ့ ပန္းတုိင္ေတြေပ့ါ။

ဒီေတာ့ မိမိအေနနဲ႔ ဘယ္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္လဲ……..။ အတက္လမ္းကုိလား ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္သလား၊ အဆင္းလမ္းကုိပဲ ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္သလား၊ ပန္းခင္လမ္းကို သက္သက္သာသာ ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္သလား၊ ဆူးခင္းလမ္းကုိ ပင္ပင္ပန္းပန္း ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္သလား။ မိမိမွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ အျပည့္အ၀ရွိပါတယ္။

အဆင္းလမ္းကေတာ့ ေလ်ာဆင္းသြားလိုက္ရံုပါပဲ။ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ခုန္ခ်လိုက္လုိ႔လည္း ရပါတယ္။ အတက္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းဖုိ႔ကေတာ့ သိပ္ကုိ ခဲယဥ္းလြန္းလွပါတယ္။ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ခုန္တက္လုိ႔ မရပါဘူး။ အထက္တက္ဖုိ႔အတြက္ေတာ့ ေလွကားေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ ေလာကလူသားေတြဟာ အလြယ္လမ္းကုိပဲ လိုက္တတ္တာမ်ားပါတယ္။ အားစိုက္မထုတ္ရဘဲ လြယ္လြယ္ကူကူပဲ ခုန္ခ်သြားတတ္တာမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အထက္လမ္းကုိ တက္လွမ္းသူ အေရအတြက္က အလြန္နည္းျပီး အဆင္းလမ္းကုိ သက္ဆင္းသြားသူေတြကေတာ့ အင္မတန္မ်ားပါတယ္။ ဒါကုိ ဗုဒၶျမတ္စြာက အတက္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းကာ တက္လွမ္းသြားသူက အလြန္နည္းပါးျပီး အဆင္းလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းသက္ဆင္းသြားသူမ်ားသာ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားတယ္ဆုိတာကုိ နခသိခသုတ္ေတာ္မွာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

တစ္ခါက ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ကုိယ္ေတာ္ရဲ႕ လက္သည္းေတာ္ေပၚမွာ ေျမမႈန္႕တုိ႔ကုိ တင္ထားေတာ္မူျပီး ရဟန္းတုိ႔ကုိ အခုလုိ ေမးျမန္းေတာ္မူပါတယ္။

“ရဟန္းတုိ႔………၊ မဟာပထ၀ီေျမၾကီးေပၚမွာ ရွိတဲ့ ေျမမႈန္႕ေတြနဲ႔ ငါဘုရား၏ လက္သည္းေတာ္ေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ေျမမႈန္႔ အဘယ္က ပုိမ်ားသလဲ”

“ဘုန္းေတာ္ၾကီးျမတ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား….ရွင္ေတာ္ဘုရား၏ လက္သည္းေတာ္ေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ေျမမႈန္႕နဲ႔ ေဟာဒီ မဟာပထ၀ီေျမၾကီးေပၚမွာရွိတဲ့ ေျမမႈန္႕ဟာ ဘယ္လုိမွ ႏႈိင္းယွဥ္စရာ မရွိပါဘူးဘုရား…..၊ မဟာပထ၀ီေျမၾကီးေပၚက ေျမမႈန္႕ဟာ အဆမတန္မ်ားျပားျပီး ရွင္ေတာ္ဘုရား၏ လက္သည္းေတာ္ေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ေျမမႈန္႕ဟာ အင္မတန္မွ နည္းပါးလြန္းလွပါတယ္ဘုရား” ဆုိျပီးေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ျပန္ေလွ်ာက္ၾကားၾကပါတယ္။

ဒီေတာ ့ဗုဒၶျမတ္စြာက “ခ်စ္သား ရဟန္းတုိ႔……..၊ ထုိ႔အတူပဲ တစ္ေန႔တစ္ေန႔မွာ ေသဆံုးသြားၾကတဲ့ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔တြင္ သုဂတိဘံုသုိ႔ ေရာက္ၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကား ငါဘုရား၏ လက္သည္းေတာ္ေပၚမွာ တင္ရွိေနတဲ့ ေျမမႈန္႕ကဲ့သုိ႔ အလြန္နည္းလွကုန္၏။ အပါယ္ဒုဂၢတိဘုံုသုိ႔ က်ေရာက္ၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကား မဟာပထ၀ီေျမၾကီးရွိ ေျမမႈန္႕တုိ႔ကဲ့သုိ႔ အလြန္တရာမွ မ်ားျပားလွကုန္၏။” လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ မိမိစိတ္ကုိ မိမိမပုိင္သူေတြ၊ မိမိစိတ္ကုိ မိမိမႏိုင္သူေတြဟာ လြယ္ကူတဲ့ အဆင္းလမ္းကုိကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းမိၾကတာမ်ားပါတယ္။ အ၀ိဇၨာပိတ္ဖံုးမႈ႕ေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ ဒုစရိုက္အမႈ႕ေတြကုိ ျပဳလုပ္မိေစျပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့ သုစရိုက္တရားေတြကုိ မျပဳလုပ္မိေအာင္ အေမွာင္ဖံုးလႊမ္းထားတာေၾကာင့္ပါ။ အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့ စိတ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကခိုင္းေစတာကုိ လုိက္ျပီးလုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ စိတ္ထားေကာင္းေတြ ေမြးဖုိ႔၊ စိတ္ထားေတြ မပ်က္စီးေစဖုိ႔၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ မျဖစ္ေစဖုိ႔၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ မေမြးမိၾကေစဖုိ႔ အင္မတန္အေရးၾကီးပါတယ္။ ေလာဘရဲ႕ေစရာ၊ ေဒါသရဲ႕ ၾကိဳးဆဲြရာ၊ ေမာဟရဲ႕ ဖံုးလႊမ္းရာေနာက္ကုိ အစဥ္လိုက္ေနတဲ့ စိတ္ကုိ သူတုိ႔ေစရာမပါေအာင္ မိမိစိတ္ကုိ ပုိင္ေအာင္၊ မိမိစိတ္ကုိ ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ႏိုင္ပါမွ အထက္လမ္းကုိ ေရာက္မွာပါ။

တစ္ခါက ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးကုိ “သူၾကြယ္…..စိတ္ပ်က္စီးရင္ ကုိယ္မႈ၊ ႏႈတ္မႈ႔၊ စိတ္မႈ႕တုိ႔ကုိ ပ်က္စီးေစတယ္၊ ကံသံုးပါး ပ်က္စီးေနတဲ့သူရဲ့ ေသျခင္းဟာလည္း ေကာင္းတဲ့ေသျခင္း မျဖစ္ဘူး။ စိတ္မပ်က္စီးရင္ ကုိယ္မႈ၊ ႏႈတ္မႈ၊ စိတ္မႈတုိ႔လည္း မပ်က္စီးႏိုင္ဘူး၊ ကံသံုးပါး မပ်က္စီးတဲ့သူရဲ့ ေသျခင္းဟာ ေကာင္းတဲ့ေသျခင္းျဖစ္တယ္။” လုိ႔ အဂၤုတၱရနိကာယ္ ဗ်ာပႏၷသုတ္ေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနျပီဆုိရင္ စိတ္ဓာတ္ေတြ ပ်က္စီးေနျပီဆုိရင္ လုပ္သမွ် ေျပာသမွ် ၾကံသမွ်ဟာလည္းပဲ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ မေကာင္းတဲ့ အေျပာ မေကာင္းတဲ့ အၾကံေတြပဲ ျဖစ္လာမွာမလဲြပါဘူး။ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ မေကာင္းတဲ့ အေျပာ မေကာင္းတဲ့ အၾကံေတြကုိ လုပ္မိ ေျပာမိ ၾကံမိရင္ ဘာျဖစ္မွာလဲလုိ႔ ေမးစရာရွိလာပါတယ္။ ဒီအတြက္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာက အရွင္အာနႏၵာကုိ အခုလုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေသးတယ္။

“ခ်စ္သား အာနႏၵာ………. ကာယဒုစရိုက္၊ ၀စီဒုစရိုက္၊ မေနာဒုစရိုက္တုိ႔ကုိ ၊ငါဘုရားက စင္စင္အားျဖင့္ မျပဳအပ္ဘူးလုိ႔ ေဟာၾကားထားေတာ္မူတယ္။”

“ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား…..ျမတ္စြာဘုရားက စင္စစ္မျပဳအပ္ဘူးလုိ႔ ေဟာၾကားထားေတာ္မူတဲ့ ဒီ ကာယဒုစရိုက္ ၀စီဒုစရိုက္ မေနာဒုစရိုက္ေတြကုိ ျပဳလုပ္ရင္ ဘာေတြမ်ားျဖစ္လာမလဲလုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါသလဲဘုရား။”

“ခ်စ္သား အနႏၵာ….၊ ငါဘုရားက စင္စစ္မျပဳအပ္ဘူးလုိ႔ ေဟာၾကားထားတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကာယဒုစရိုက္ ၀စီဒုစရိုက္ မေနာဒုစရိုက္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ရင္ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း စြပ္စဲြတယ္၊ ပညာရွိတုိ႔ကလည္း ကဲ့ရဲ႕ကုန္တယ္၊ မေကာင္းတဲ့သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းလည္းျဖစ္တယ္။ ေသတဲ့အခါမွာလည္း ေတြေ၀ျပီးေသရတယ္၊ ေသျပီးတဲ့ ေနာက္မွာလည္း အပါယ္ငရဲမွာ က်ေရာက္တတ္တယ္။ ဒီအျပစ္ေတြကုိ မလဲြမေသြ မုခ်ရရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္အပ္တယ္ ခ်စ္သား”

“အျပစ္ကင္းတဲ့ ကာယသုစရိုက္ ၀စီသုစရိုက္ မေနာသုစရုိက္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ထုိေကာင္းမႈ႔ေတြအတြက္ ေသလြန္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာ သုဂတိဘံုဘ၀သုိ လားေရာက္ရတယ္။”လုိ႔ ေဟာၾကားပါတယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕စကားေတာ္ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ စိတ္ဓာတ္ေတြပ်က္စီးျပီး ဒုစရိုက္အမႈ႔ေတြကုိ လြန္က်ဴးမိၾကသူမ်ားဟာ အဆင္းလမ္းျဖစ္တဲ့ ငရဲလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရမယ္ဆုိတာ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။

အထက္ကုိ တက္လွမ္းဖုိ႔အတြက္ ေလွကားတစ္ခုေတာ့ လုိတယ္လုိ႔ အထက္မွာဆုိခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္လုိေလွကားမ်ဴိးလဲဆုိတာကေတာ့ သီလေလွကားကုိ ဆုိလိုတာပါ။ “သုဂတိဘံုသုိ႔ တက္လွမ္းဖုိ႔ရာ သီလနဲ႔တူတဲ့ ေစာင္းတန္းေလွကားဆုိတာ မရွိပါဘူး။ နိဗၺာန္ေရႊျပည္ေတာ္ၾကီးသုိ႔ ၀င္ေရာက္ဖုိ႔ဆုိတာလည္း သီလနဲ႔တူတဲ့ တံခါးေပါက္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။” လုိ႔ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အထက္လမ္းကုိ တက္လွမ္းဖုိ႔ကေတာ့ ကုိယ္က်င့္သီလနဲ႔ ျပည့္စံုဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ သီလဆုိတာက ကုိယ္ႏွင့္ ႏႈတ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းျခင္းလုိ႔ဆုိပါတယ္။ ကုိယ္ျဖင့္ ကာယဒုစရိုက္သံုးပါးကုိ မလြန္က်ဴးမိေစဖုိ႔၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါးကုိ မေဖာက္ျပားမိေစဖုိ႔ ေစာင့္ထိန္းသင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနနဲ႔ဆုိရင္လည္း အနည္းဆံုးငါးပါးသီလကုိေတာ့ ခါး၀တ္ပုဆုိးကဲ့သုိ႔ လံုျခံဳေအာင္ ျမဲျမံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသင့္ပါတယ္။ ရဟန္းပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္လည္း ရဟန္းသီလကုိ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေစာင့့္ထိန္းသင့္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာသေဘာအရ ကုိယ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ျခင္း ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာဆုိမိျခင္းဆုိတာေတြဟာ စိတ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္လာရတာမုိ႔ မိမိရဲ့စိတ္ကုိ ေကာင္းျမတ္တဲ့စိတ္ထားျဖစ္ဖုိ႔ကလည္း အင္မတန္မွ အေရးၾကီးပါတယ္။

စိတ္ေတြ အျပစ္ကင္းေနမယ္ဆုိရင္၊ စိတ္ေတြသန္႔စင္ေနမယ္ဆုိရင္၊ စိတ္ထားေတြ စင္ၾကယ္ေနမယ္ဆုိရင္ အလုပ္ေကာင္း အေျပာေကာင္းေတြကုိ လုပ္မိ ေျပာမိလာမွာပါ။ အလုပ္ေကာင္းေတြ အေျပာေကာင္းေတြ ေျပာဆုိမိလာျပီဆုိရင္လည္း အျပစ္ကင္းတဲ့ သီလကုသုိလ္ေတြ ျပဳလုပ္ရာ ေစာင့္ထိန္းရာေရာက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အထက္လမ္းကုိ မုခ် ေရာက္ရွိမွာေသခ်ပါတယ္။

ေသမင္းနဲ႔ အခ်ိန္းအခ်က္ ရက္အတိအက်မရွိတာေၾကာင့္ အခိ်န္မေရြးေသျခင္းတရားနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြလုပ္ေနရင္း၊ မေကာင္းတဲ့ စကားေတြ ေျပာဆုိရင္း အျပစ္မကင္းတဲ့ အေတြးေတြ ေတြးၾကံေနရင္းသာ တစ္ေန႔တာကုိ အခ်ိန္မကုန္ေစသင့္ပါဘူး။ ေတြးမိ ေျပာမိ လုပ္မိေနတယ္ဆုိရင္လည္း သတိတရားေလးကပ္ျပီး ခ်က္ခ်င္း ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရပါမယ္။ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ အက်ဴိးရွိတဲ့ ေကာင္းတဲ့ စကားေတြ ေကာင္းျမတ္တဲ့ အေတြးေတြကုိ ေတြးဖုိ႔ ေျပာဖုိ႔ လုပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။

ေလာကၾကီးကို စိတ္ကဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳေနတယ္ဆုိေတာ့ အဓိကကေတာ့ စိတ္ကုိသာ စင္ၾကယ္ေအာင္ အျမဲတမ္း သီလတရားနဲ႔ ေဆးေၾကာဖုိ႔ သန္႔စင္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။

မိမိဟာ လမ္းစံုတစ္ေနရာမွာ ေရာက္ရွိေနပါျပီ……..။ အဆင္းလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္စိတ္ရွိတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဆင္းလမ္းကုိ သင္ေရြးခ်ယ္ ေလွ်ာက္လွမ္းလုိ႔ရပါတယ္။ အထက္လမ္းကုိ တက္လွမ္းျဖတ္သန္းခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ မိမိရဲ႕စိတ္ေလးကုိ အျပစ္ကင္းတဲ့စိတ္၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ စိတ္၊ မပ်က္စီးတဲ့စိတ္ေလးျဖစ္ေစျပီး ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ျမတ္ေကာင္းမႈ႔ လုပ္ငန္းေတြကုိ ျပဳလုပ္လုိက္ဖုိ႔ပါပဲေလ…………။

No comments:

Post a Comment